Projekt management
Jedná se o koordinaci a řízení všech fází projektu, od studie proveditelnosti přes projektové práce, výběrová řízení, získání příslušných povolení, koordinace vlastní výstavby, přejímacích řízení, nastavení provozních podmínek stavby až po řešení záručních a pozáručních oprav a to v rámci dohodnutých nákladů, termínů a kvalitativních ukazatelů.
Project manager zastupující zákazníka tedy zajišťuje správné naplánování prací na projektu z hlediska časových termínů, finančních, materiálových a lidských zdrojů a kvalitativních ukazatelů tak, aby celá výstavba splnila stanovené cíle. Funkce Project Managera zahrnuje veškeré požadované technické, finanční, plánovací, obstaravatelské a stavebně manažerské činnosti v jednom integrovaném procesu řízení výstavby.
Cílem project managmentu je zvýšení efektivity projektu, snížení nákladů při zachování kvality a rozsahu výstupů projektu a také zkrácení celkové doby trvání.
PŘÍPRAVNÁ FÁZE
- Výběr a posouzení
- Sestavení koncepce a investičního záměru
- Strategie přípravy
- Zadání pro projekt a výběr projektanta
- Vyhodnocení projektu
- Řídící harmonogram
- Odhad nákladů a potřeb financování
ŘÍZENÍ PROJEKTOVÝCH PRACÍ
- Harmonogram projekčních prací a stavebního řízení
- Posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA)
- Spolupráce s projekčním týmem
- Řízení inženýrských činností a projektových prací
- Optimalizace řešení
PŘÍPRAVNÁ FÁZE VLASTNÍ REALIZACE
- Analýza rizik
- Organizační systém pro řízení stavby, způsob zajištění prací a dodávek
- Rozčlenění projektu - rozfázování stavby v čase nebo rozčlenění stavby na samostatně sledované celky
- Organizace výběrových řízení
- Stanovení podmínek smluvních dokumentů a realizace prací
- stanovení rozhodujících termínů, řídící harmonogram a způsob vyhodnocování časového plnění
- řízení a kontrola kvality
- řízení a kontrola bezpečnosti práce, ochrany zdraví a požární ochrany
- způsob komunikace, podávání zpráv a způsob předávání korespondence
- systém předání staveniště, pracovních zón a přebírání hotových prací
- organizace porad, kontrolních dnů, atd.
- systém měření vykonaných prací, provádění plateb a sledování a kontrola nákladů
REALIZAČNÍ FÁZE
- Organizace staveniště a přípravných prací
- Organizace a řízení stavební činnosti
- řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zabezpečení staveniště
- kontrola kvality
- management změn a dodatků projektu a stavební činnosti
- sledování postupu výstavby
- sledování a kontrola nákladů
- zpracovávání zpráv o vývoji výstavby
FÁZE DOKONČOVÁNÍ A PŘEJÍMEK, UVEDENÍ DO PROVOZU
- Zavedení systému pro konečné přejímky
- Manuály pro provoz a údržbu, dokumentace skutečného provedení
- Příprava pro kolaudační řízení
- Řešení reklamací a vad v průběhu záruční doby